"Ақмола облысы білім басқармасының Атбасар ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Атбасар қаласының балалар музыка мектебі" мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорыны
Государственное коммунальное казенное предприятие "Детская музыкальная школа  города Атбасар при отделе образования  по Атбасарскому  району управления образования Акмолинской области"

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Концертмейсердің жұмысы

11.11.2019
                  Кәсіби музыкалық білім беруді дамытудың қазіргі кезеңінде Музыкалық білім беру педагогикасы саласында да, қосымша білім беру музыкалық мектептерінің концертмейстерлерінің кәсіпқойлығы саласында да талаптар айтарлықтай өсті.
Концертмейстер – иллюстратор шеберлігі ерекше. Оның еңбегі әрбір сабақта педагогтың тәлімгерлігі, студенттің шығармашылық басы, концертмейстердің жеке бастамасы мен сауаттылығы қосылған бірыңғай көркем ансамбль құруға ықпал етеді. Оқу үдерісінің тиімділігі үшін педагог пен иллюстратордың қарым-қатынас сипаты үлкен маңызға ие, өйткені оған тек қана оқушының музыкалық дамуы ғана емес , сонымен қатар оны жеке тұлға ретінде тәрбиелеу де байланысты.
Концертмейстерлік қызметтің мақсаты-оқушылардың білім беру бағдарламаларын табысты меңгеруіне ықпал ету, балалар мен жасөспірімдерді эстетикалық тәрбиелеу; оқытушылар мен оқушылармен тандемде жұмыс істеу ,орындаушылық конкурстарға қатысу.
Иллюстратордың жұмысы оқушылардың партиясын орындау сапасын бақылау, музыкалық шығарманы орындауда қиындықтардың пайда болу себептері мен ерекшеліктерін білу. Осылайша, иллюстратордың қызметінде шығармашылық, педагогикалық және психологиялық функциялар біріктіріледі. Концертмейстерге өзінің шеберлігі мен музыканы оқушының қабілеттері мен орындаушылық мәнеріне бейімдеуге тура келеді. Одан да қиын, бірақ жеке келбетін сақтау қажет.
Қазіргі жағдайда концертмейстердің психологиялық құзыреттілігі оның орындаушылық және педагогикалық қабілетіне, парақтан оқу және транспондау дағдыларына қарағанда кем емес маңызды. Жауапты концерттер, конкурстық қойылымдар барысында қалыптасатын кейбір жағдайларда концертмейстер толық мағынада психологтың қызметін атқарады,ол солисттің шамадан тыс кернеуін, сахнаға шығар алдында жағымсыз фонды түсіре алады, әртістік көңіл-күй үшін нақты ашық ассоциативті кеңес таба алады. Концертмейстер, әрдайым қатар жүргенде, сәтсіздікті бастан кешіруге, олардың себептерін түсіндіруге көмектеседі.
Мұндай көмектің маңыздылығын артық бағалау қиын, әсіресе психикасы бекітілмеген және қоршаған ортаның түрлі әсеріне ұшыраған балалармен жұмыс кезінде. Кәсіби психологтың өмірі жетістіктеріне айтарлықтай әсер етеді; ансамбльде осындай психологиялық көмекті концертмейстер жиі көрсетеді. Қарапайым оқу үрдісінде концертмейстердің психологиялық функциялары кем емес. Осы кәсіпте ерекше маңызы бар психологиялық құзыреттілік мәселелеріне әдістемелік әдебиеттің нақты ұсынымдарына сүйенетін оқыту кезінде арнайы көңіл бөлінуі тиіс деп болжауға болады.
Концертмейстер жұмысының ерекшелігі-ол "әмбебап"музыкант болуға тура келеді. Концертмейстерге қандай білім мен дағдылар қажет екенін қарастырайық:
1. Бірінші кезекте, парақтан кез келген күрделіктегі өз партиясын оқи білу, шығарманың көркемдік ойын түсіну, оны түсіндірудің жеке ерекшелігін алдын ала ұстай отырып, аккомпанементтің партиясын көру және ұсыну және барлық орындаушылық құралдармен оның неғұрлым жарқын көрінуіне жәрдемдесу.
2. Барлық авторлық нұсқауларды нақты орындау. Бұл тікелей ноталық мәтінге, динамикаға, агогикаға, штрихтерге, артикуляцияға қатысты.
3. Ансамбльде ойнау дағдыларын меңгеру.
4. Музыкалық шығармаларды тасымалдаа білу.
5. Ансамбльдегі ерекше "чутье", тез өтеу үшін, қажет болған жерде, екпін, көңіл-күй, музыкалық шығарманың сипаты.
6. Концертмейстер түрлі стильдегі музыканы сезіну үшін үлкен музыкалық репертуарды жинауы керек.
7. Тамаша ансамбль құруға ұмтылу-музыкалық мәнерліліктің барлық құралдарының көмегімен орындалатын шығарманың бірыңғай музыкалық-көркемдік бейнесін құру. Иллюстратор-кларнетист өзінің аспапты тембрімен ансамбль бойынша серіктесін қызықтыруы, аккомпанемент класында қолайлы психологиялық климат жасауы, оқушыда орындалатын музыкаға эмпатия сезімін тудыруы тиіс. Бұл ретте өзінің жеке келбетін сақтай отырып және пианист ретінде "екінші болу" іскерлігін тәрбиелеу арқылы оқушының қабілеттері мен орындаушылық мәнеріне музыканы өзінің шеберліктері мен пайымын бейімдей білу маңызды.
Концертмейстер ойынының ерекшелігі-ол өзінің музыкасын оқушының орындаушылық мәнеріне бейімдеуге тура келеді.
Маңызды бөлшегі жұмысына иллюстратор – таба білу байланыс, онымен дер кезінде подбодрить оның көзқарас немесе күлкі. Онсыз ансамбль құру, болашақ маманның бірлескен шығармашылығы мен музыкалық дамуы мүмкін емес. Оқушыға иллюстратор партиясының оқу процесінде ойлар мен идеялармен алмасуды талап ететін үлкен рөлге ие екенін түсінуі керек. Егер екі музыкант көркем мағынада бірыңғай ансамбльдің тең құқылы қатысушылары болса, мақсатқа қол жеткізіледі. Концертмейстер мен оқушының жақсы ансамблі табысты өнер көрсетудің кепілі болып табылады.
Тәжірибелі концертмейстер әрдайым бақылау жасамайтын толқуды және студенттің өнер көрсетер алдында жүйке кернеуін алып тастай алады. Шығармашылық шабыт оған беріледі және оған сенімділік, психологиялық, ал ол үшін бұлшық ет еркіндігіне жетуге көмектеседі.
Алайда, концертмейстер-иллюстраторда осы қасиеттердің барлығы ансамбльдің жетістігіне кепілдік бермейді .
Іс жүзінде оқушы солистпен бірінші орындағанда, тіпті егер ол өз партиясын жақсы білсе де, жоғалса да, оның назары ажырап кетеді, өйткені жаңа тембрлік бояу, жеке партиядағы басқа ырғақты сурет пайда болады және ол қателесуден қорқады. Кедергі жасамайтын тоқтаулар мен қайталаулар сөзсіз, себебі оқушыға дыбыстауға үйреніп, солистті тыңдауға үйреніп , өз партиясын солисттің партиясымен дыбыстық тепе-теңдікке сәйкестендіріп, біртұтас дыбысты сезінуге мүмкіндік беру керек. Бұл, әрине, ұзақ тынымсыз жұмысты талап етеді. Оқушы нағыз тірі музицирленудің дәмін тез алу үшін оны дайындау қажет. Ол үшін мамандық бойынша оқытушы онымен тек оның партиясын ғана емес, солисттің партиясын да үйретеді (кейде бұл жұмыс иллюстраторға де жатады). Педагог оқушыларға аккомпанементті орындау кезінде фортепианода солисттің партиясын ойнатып қана қоймай, солисттің партиясын ойнауға үйреткен кезде бұл жұмыс әлдеқайда тиімді. Және күрделі нұсқа ретінде – сол қолмен өз партиясын, ал оң жақта – солисттің партиясын ойнау. Уақыт өте келе оқушы Серіктің ниеттерін естуге және сезінуге үйренеді, аккомпанирлер оңай және еркін.
Аккомпанементтің тәжірибесі оқушылардың санасын байытады. Аспаптың жанды дыбысы-бұл ерекше тембральды бояу, музыкалық фразаның ұзақтығы мен ұзақтығы, бай штрихты және колористік палитрасы.
Мобильділік, жылдамдық және реакция белсенділігі концертмейстердің кәсіби қызметі үшін өте маңызды. Егер оқушы концертте немесе емтиханда өз партиясын ойнай алмай, музыкалық мәтінді шатастырса, оны уақытында ұстап, шығарманы аяғына дейін аман-есен жеткізсе. Тәжірибелі концертмейстер әрқашан бақылау жасамайтын толқулар мен баланың сөйлеу алдында жүйке кернеуін алып тастай алады. Шығармашылық шабыт балаға беріледі және оған сенімділік, психологиялық, ал оның артында бұлшық ет еркіндігіне жетуге көмектеседі.
Парақтан оқу, мәнерлеп орындау, сапалы дыбыс-бұл концертмейстердің өз үстіндегі тұрақты, тынымсыз жұмысын талап ететін міндеттер.
Концертмейстер класы бойынша педагог үшін концертмейстер-оң қол және бірінші көмекші, музыкалық пікірлестер. Оқушылар үшін концертмейстер-көмекші, тәлімгер және педагог. Әрине, мұндай рөлге әрбір концертмейстердің құқығы болмауы мүмкін,ол болашақ жас мамандармен оқу-тәрбие жұмысы процесінде қажетті көркем нәтижеге қол жеткізуде Білім, тұрақты еңбек және жауапкершілікпен игеріледі.    
Аккомпанемент сыныбындағы оқушылармен сауатты құрылған жұмыс бұл пәнді сүйікті етуге мүмкіндік береді, ал оқушының белгілі бір даму жағдайында оның концерттік және конкурстық қойылымдарының негізі болуға мүмкіндік береді. Бұл жұмыс осы үдерістің барлық қатысушыларына - мамандық бойынша педагогқа және студент пен концертмейстер-иллюстраторға жағымды әсер етеді. Соңғысына бұл шығармашылық музыкант тұлғасының жан-жақты қалыптасуына, оның орындаушылық және педагогикалық құрамдасының үйлесімділігіне ықпал етеді. Өзара тәжірибе алмасу бірлескен шығармашылық ізденіс музыканттарды байытады, олардың ой-өрісін кеңейтеді.
 
 
Просмотров: 553


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст